De Natuur­winkel

Bio+Eco-winkel

Introductie

Groente en fruit in overvloed — vers, puur en van Hollandse bodem. De Natuurwinkel staat voor lokaal, biologisch en seizoensgebonden. Die waarden vormen ook het uitgangspunt voor het visuele ontwerp: natuurlijk, eerlijk en met zorg samengesteld.

Visuele stijl

De stijl is handgemaakt en organisch, met een focus op textuur, onregelmatigheid en eenvoud. Door het gebruik van analoge materialen, imperfecte vormen en een zachte, natuurlijke kleurstelling sluit het design aan op het ambachtelijke karakter van de winkel zelf.

De identiteit is bewust niet strak of digitaal. Alles ademt ‘natuurlijk’, van het logo tot de verpakkingen en in-store communicatie. Elk element voelt alsof het met de hand gemaakt is — net als de producten die er worden verkocht.

Doel

Het ontwerp maakt de duurzame en lokale oorsprong visueel voelbaar. Klanten herkennen zich in het eerlijke, toegankelijke karakter van de winkel — en dat begint al bij het eerste aanzicht.

Moodboard

Inzicht

Door middel van het moodboard ontstaat er een duidelijk beeld van de wereld rondom het merk.

Dit moodboard weerspiegelt de waarden en voorkeuren van onze doelgroep: milieubewuste consumenten die waarderen wat lokaal en duurzaam is. De beelden tonen een passie voor gezonde voeding, een liefde voor ambachtelijke producten en een verlangen naar een authentieke (winkel)ervaring.

Identiteit

Ontwerp

De fotografie en grafische vormgeving in één beeld.

Identiteit

Ontwerp

De uitlijning, kleur van de huisstijl en voorbeeld in gebruik.

Winkel

Uithangbord

Bedrijfskleding

Identiteit

De bedrijfskleding is gemaakt van natuurlijke producten en gekleurd met biologische middelen.

Postercampagne

Voor naamsbekendheid

Om de nieuwe winkel onder de aandacht te brengen, worden er posters verspreid.

Onlinecampagne

Banners

Op diverse agrarische websites, websites over gezondheid en websites van de leveranciers worden de banners getoond. Deze leiden je naar de website.

Website

Online kennismaking

Print

Mockup

De huisstijl past bij de mentaliteit van de winkel. Er wordt gerecycled papier gebruikt, en natuurlijke inkt. Wat beiden afbreekbaar is door de natuur.